9 Mart 2012 Cuma

'Mektup Nasıl Yazılır?' ya da 'Mektup Yazma Üzerine'

Dilekçe nasıl yazılır? Bunun biliyoruz çok şükür. İlkokulda bir vakitler bize telgraf nasıl çekilir'i bile öğretmişlerdi (sayfa sonuna düz şerit gibi bir çizgi çizilip bir şeyler yapılıyordu). Aklımda kalan bu olmuş. Hafızanın nasıl çalıştığı ile ilgili amatör doktora çalışması yürütenler var aramızda, onlar neden sadece bu kısmının aklımda kaldığını daha iyi açıklayacaklardır.

Ben mektup meselesine geri döneyim. Her zaman çok sevmişimdir mektup okumayı, bir de yazmayı bilsem güzel olacaktı. İşte bu nedenle bir dahaki kitap atölyesi sırası bana geldiğinde mektuplardan oluşan kitapları okutacağım sizlere, belki birbirimize mektup yazarız. Ben Orkun'a yazarım, Orkun Merve'ye yazar, Merve Demet'e, üçgen biçiminde birbirimize yazarız, çok ilginç bir şey yaparız. Olmaz mı?

Sabitfikir'de bu ay komşu blogun bir yazısı vardı. Onu okumak için dergiyi elime alınca birçok kitap buldum böyle, sonra başka yerlerde başka kitaplar çıktı karşıma, bu bir fırsat madem, değerlendirelim. Ne dersiniz?

Kitaplar şöyle:
- Mektuplar, G. Sand/G. Flaubert
- İki Aykırının Mektupları, Fikret Mualla/Semiha Berksoy
- Milena'ya Mektuplar, Franz Kafka
- Gala'ya Mektuplar, Paul Eluard
- Onüç Günün Mektupları, Cemal Süreya

4 yorum:

Demet dedi ki...

doktoram bitince bu hatıranın analizini yaparım bilahare...
ben sevdim mektup işini, yapılabilir...
ayrıca bize telgraf yazmayı filan öğretmemişlerdi... neden acaba?

ceren dedi ki...

neden kimse bana mektup yazmıyo peki?!

Sebnem dedi ki...

Demet Ceren'e, Ceren Şebnem'e yazar, böylece halka tamamlanır, bunun dışında bir sorun yoksa ben kitapları temin ediyorum!

Sebnem dedi ki...

Sevgili dostlarım,
bu arada aranızda Hurşit Güneş'ten haberi olmayanlar varmış diye duydum. Her şey ilim irfan değildir, biraz da kafanızı kaldırıp içtimai medyayı takip edin rica ederim.
Esefle sizin,

Yorum Gönder